|
Podtlenek
Azotu - związek chemiczny znany potocznie jako gaz rozśmieszający, w
silniku jednak ma inne zastosowanie: poprzez dodanie go do komory spalania
zyskujemy dodatkowe konie mechaniczne a co za tym idzie - większe
przyspieszenie !!!
skazuje składa się on z tlenu i azotu, w temperaturze jaka panuje w
silniku podtlenek azotu rozkłada się na tlen i azot - tlen potrzebny do
spalania i azot, który ochładza tlen. Jak wiadomo ochłodzony tlen jest
lepszy do spalania.
oprzez to
oddzielenie zyskujemy większą eksplozje w komorze cylindra a wiec zwiększa
się moment obrotowy silnika, to wszystko prowadzi do większej satysfakcji
z jazdy i uzyskania lepszego przyspieszenia na wyższych biegach.
Czy warto zakładać NOS
NOS
zdecydowanie został przeznaczony dla maniaków przyspieszenia oraz tuningu.
Nos ma na celu wyzyskanie jak największego przyspieszenia w małym czasie,
np. przy rywalizowaniu w wyścigach ulicznych, lub gdy chce się szybko
dojechać do sklepu :)) Przykład zastosowania podtlenku azotu mieliśmy w
filmie: szybcy i wściekli;. W przepisach użytkowanie NOSu nie jest
zabronione jednak przypuszczam ze nasi niebiescy koledzy będą doczepiać
się do tego rodzaju instalacji.
Eksploatacja
Eksploatacja
Nos'u jest droga (przynajmniej narazie) gdyż na rynku polskim jest garstka
firm, które oferują uzupełnianie butli. W firmie US-MOROT uzupełnienie
takiej butli kosztuje 250 zł, pod warunkiem ze instalacja NOS została
założona przez ta firmę (!). Jednorazowe użycie doładowania nie powinno
przekroczyć 15 sekund.
Montaż
Zestaw w
samochodzie zajmuje niewiele miejsca ... trzeba je jedynie znaleźć na
butle z podtlenkiem. Najlepiej gdy butla znajduje się na tyle blisko
silnika, aby przewód doprowadzający NOS był możliwie jak najkrótszy.
Zyskamy przez to mniejszy odstęp czasowy miedzy uruchomieniem NOSu, a
rozpoczęciem podawania podtlenku azotu do komory spalania. W skład zestawu
jaki musi być zainstalowany w samochodzie wchodzi mały komputer
(urządzenie) które kontroluje podawanie podtlenku i w razie jakichkolwiek
problemów odcina dopływ. Przycisk do uruchamiania Nos'u w standardzie
powinien mieć osłonę, gdyż podtlenek może być podawany tylko wtedy, gdy
przepustnica została otwarta maksymalnie. Montaż NOSu zamyka się w
terminie jednego dnia
|
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL